Humans and AI merge – Trend #2 of 8 from SXSW
2029 is the year of the singularity when computer intelligence will surpass human intelligence. This is a prediction from the
Read more.
Senses go Digital Trend #1 of 8 from SXSW
If we are to become superhumans – we need to emphasize our human ability – taking away restrictions  – focusing
Read more.
digitaliseringscheckar från tillväxtverket
Sverige stöttar småbolag genom digitaliseringscheckar!
Ja du läste rätt, det finns numera bidrag du som företagare kan få för att hjälpa till med er digitalisering!
Read more.
Sustainable through Digital Trend #8 of 8 from Web Summit
We are in the middle of a sustainable revolution empowered by a digital transformation – Al Gore, Chairman at Generation
Read more.
Humanity 2.0 Trend #6 of 8 from Web Summit
The human brain is remarkable, and the last century we have greatly expanded what it means to be human. The
Read more.
AR – Augmented Revolution Trend #5 of 8 from Web Summit
100 million of phones are AR ready in a few years -Amit Singh, VP Business & Operations for AR &
Read more.
Monopoly of Innovation Trend #4 of 8 from Web Summit
  The traditional definition of a company is often focused around what they do and is easily placed within predefined
Read more.
Mad Men to Math Men Trend #3 of 8 from Web Summit
The creative way of working must die and I think the industry is pivoting. Communication should and will be based
Read more.
AI – Real World Superhero Trend #2 of 8 from Web Summit
  Many worry about the impact of the future development of AI and a great deal of the concern regards
Read more.
AI – Doomsday Prophecy Trend #1 of 8 from Web Summit
Success in creating effective AI, could be the biggest event in the history of our civilization. Or the worst. We
Read more.
Data Prototyping – Ett bra sätt att börja skapa värde av din data!
Under en längre tid har det pratats om att data är den nya oljan, men vad innebär det egentligen? Vi
Read more.
How Programmatic Advertising Works
5 fördelar med programmatisk annonsering (Programmatic Advertising)
Vad är Programmatisk annonsering? Programmatisk betyder egentligen bara att man har automatiserat köp och säljprocessen för ett visst reklamutrymme. IRM
Read more.
Framtidens konsumtionsmönster 2025
Framtidens konsumtionsmönster år 2025
Det går fort nu. Takten i vår omvärld är hög. Vi lever i en tid när globalisering och möjlighet till
Read more.
Augmented reality – vår nya verklighet med iPhone 8?
En värld där enbart fantasin sätter gränser och där det vi upplever med våra sinnen inte längre är det som
Read more.
Digital growth model funnel framework
Cartina Digital Growth Model
In this blog, we will go through this new growth framework or growth model. Others might prefer to call it
Read more.
10 verktyg för digital tillväxt
Erik E. Byström och Johan Bergman från Cartina blev inbjudna av KTH Innovation för att hålla ett seminarium om Digital Growth, alltså att
Read more.
Nya digitaliseringsstrategin – varför är den bra för mig?
  Den nyutkomna digitaliseringsstrategin är lite som en beskrivning av innehållet i en körkortsutbildning. Det behövs en väg att åka
Read more.
Skapa lojalitet genom community – eller lär från dem
  Mitt senaste projekt gjorde jag hos en kund som agerar inom den växande delningsekonomin eller ett bättre ord kanske
Read more.
Tips på podcast angående digitalisering
Tips på bästa podcasts för att bli bättre på digitalisering
Vi här på Cartina försöker alltid vara á jour med den digitala utvecklingen och följa nyheter inom våra favoritområden. För
Read more.
Virtuella kundtjänstassistenter och chatbots – vad är rätt för din kundresa?
Det pratas mycket om chatbottar och virtuella assistenter som nästa del i automatiseringen av kundresan. I och med Facebooks lansering av chatbottar
Read more.
Delningsekonomins fortsatta utveckling enligt CES 2017
Internet och dess tjänster har möjliggjort att vem som helst kan vara hotellvärd, biluthyrare, privatchaufför och mycket mycket mer. För
Read more.
Stilla motion alerting iPhone when it moves
Cartina påverkar framtiden med Internet of Things!
Cartina har precis inlett ett spännande samarbete med Startup företaget Stilla som tagit fram sin första produkt inom Internet of
Read more.
Personlig AI assistent Einstein
Det senaste om AI och virtuella assistenter från CES 2017
Artificiell intelligens (AI) var kanske den mest omtalade teknologitrenden under 2016. Google DeepMind slog den regerande världsmästaren i kinesiska brädspelet Go,
Read more.
Framtiden för retail enligt CES 2017
Framtiden inom retail enligt CES 2017
Retail-industrin har stora förändringar framför sig och fler kommer. Inför kommande förändringar kan det vara svårt att veta vilken teknik
Read more.
Digital tillväxtmodell - Cartina online growth model infografik
Den digitala tillväxtmodellen – Cartina online growth model
I detta blogginlägg går vi igenom denna nya modell/ramverk för digitalt driven tillväxt som jag nu hoppas kunna förfina ytterligare med
Read more.
Takeaways från DMEXCO 2016
Jag besökte DMEXCO i Köln för 7:e året i rad för att titta på det senaste inom digital marknadsföring och
Read more.
IFA sammanfattat
IFA sammanfattat: Smarta hem, wearables och demo för VR
Cartina spanar på IFA: Smarta hem, wearables och demo för VR Bortom ytor stora som flera fotbollsplaner fyllda med tvättmaskiner,
Read more.
Allt om crowdfunding
Navigera igenom crowdfundings stormiga hav
Navigera igenom crowdfundings stormiga hav I slutet av förra millenniet dök en ny finansieringsmetod upp i USA. Ett progressivt rockband
Read more.
nischade digitala boendetjänster
Paradoxen: Små nischade boendetjänster i en värld av digitala jättar  
Paradoxen: Små nischade boendelösningar i en värld av digitala jättar Den digitala världen visar förvånansvärt ofta exempel på hur paradoxal
Read more.
autonoma fordon
Autonoma fordon snart här men hur påverkar det oss?
Självkörande bilar nådde faktiskt våra svenska vägar redan 2015 då Tesla lanserade sin mjukvaruuppdatering som gav sina bilar möjlighet att i
Read more.
Virtual or augmented reality as the next digital channel
Virtual or Augmented reality as the next digital channel?
Virtual or Augmented Reality as the next digital channel? Nobody could possible not have noticed the recent success of Pokemon
Read more.